Spørsmål og svar

Q?

Jeg vil gjerne ha forsikringstakst på klokken min, kan dere hjelpe meg?

A.

Vi skriver dessverre ikke takster, men vi kan hjelpe deg. Sender du en mail kan vi henvise deg til seriøse takstmenn i Oslo-Området.

Q?

Jeg har arvet en gammel klokke er den verdt å reparerer?

A.

Arvegods er ofte verdt å reparere selv om ikke klokken har noe salgsverdi. Send gjerne en mail med beskrivelse av klokken og legg ved et bilde. Du vil da få en uformell verdivurdering av urverket, basert på vår kunnskap fra vintage-markedet.

Q?

Jeg har anskaffet meg et armbåndsur/lommeur, hva kan jeg forvente å måtte betale for reparasjon og service?

A.

De fleste reparasjoner har en forhåndsbestemt service kostnad, men alle klokker blir individuelt priset. Ta kontakt på mail med beskrivelse av klokken og eventuelle problemer den har, legg gjerne ved et bilde. Da kommer vi tilbake til deg med et prisestimat, klokken må åpnes før man kan gi en endelig pris på service, om dette viker fra prisestimatet vil du bli kontaktet før noe arbeid blir utført.

Q?

Jeg vil gjerne levere klokken min på service, hvilken leveringstid kan jeg forvente?

A.

Vi prøver å få alle klokker klar og returnert innen 4 uker, noen klokker krever mer tid da deletilgangen kan være et problem på utgåtte, gamle og skjeldene urverk. Det kan også være at klokken krever ekstra arbeid fra andre underleverandører som har sine egne leveringstider. Om dette er tilfellet vil du bli informert om det.

Q?

Jeg har anskaffet meg en gammel klokke, og er redd for at en service vil gå ut over klokkens originalitet.

A.

Vi prøver i største grad å holde alle vintage-ur så originale som mulige, ytre deler blir ikke skiftet med mindre du ber om det, da vil også de gamle delene returneres til deg. Vi utfører heller ikke polering, eller utskiftning av det selvlysende middelet på skive og visere med mindre du ber om det.
Glass, pakkninger og urverksdeler skiftes etter behov.