På denne siden finner du forklart hva slags personvernopplysninger som samles inn på Urtjenesten.no samt hvorfor denne informasjonen samles inn.
Det er Ur-tjenesten ved Simen Solvold som har ansvaret for behandlingen av dine personvernopplysninger.
All informasjon som samles inn er anonym.
Vi samler inn informasjon om brukerne av Urtjenesten.no for å bedre forstå hvem som besøker siden, hvorfor de besøker oss og hva vi kan gjøre for å skape en enda bedre brukeropplevelse.
Ta kontakt via vårt kontaktskjema hvis du ønsker mer informasjon.
Tredjeparts cookies
Google Analytics:
Google Analytics er et program som hjelper oss til å forstå alt som har med besøkende som kommer til Urtjenesten.no. Programmet identifiserer ikke enkeltpersoner, men sorterer dem på geografisk plassering (by og land), aldersgruppe og kjønn. Dette betyr at Urtjenesten.no aldri vil være i en posisjon til å kunne identifisere deg som enkeltperson.
I tillegg har man også en rekke andre målinger, som Ur-tjenesten bruker i svært liten grad, for eksempel hvilken nettleser som brukes og om den besøkende sitter på en pc, en mobil eller et nettbrett.
Vi benytter oss av Google Analytics for å forstå grafikkgrunnlaget til nettsiden, altså hvor mange personer som besøker Urtjenesten.no, hvilke sider som besøkes og hvor lenge de blir på nettsiden.
Sammenlign dette gjerne med å registrere besøkstrender på et museum. For dem er det viktig å vite hvem som besøker museet, når de besøker, hvor lenge de blir, hvordan de beveger seg gjennom utstillingen og hvor hvilke kunstverk som er interessante for hvem. Slik kan de lage utstillinger samt justere innholdet for å skape en best mulig brukeropplevelse.
Det samme gjelder for oss her på Urtjenesten.no. Gjennom å analysere besøkstrendene kan vi skape en best mulig brukeropplevelse, noe som er positivt for både Urtjenesten.no og de besøkende.
Google Analytics er et meget omfattende program, og brukes av mange virksomheter i langt større grad enn det vi gjør her på Ur-tjenesten. Du kan lese mer om personvern og sikkerhet for Analytics-data her.
Google Search Console:
Search Console hører på mange måter sammen med Analytics, og viser oss hvor mange daglige besøkende nettstedet har gjennom Googles egen søkemotor de siste 90 dager. Programmet viser også hva slags ord den enkelte besøkende har søkt på for å ende opp på nettsiden vår. Et eksempel på dette kan for eksempel være “Urmaker i Oslo”.
Dette hjelper oss med å forstå hva våre brukere finner av vår informasjon i Google, og gir oss en mulighet til å justere innholdet slik at det blir enda lettere å finne for den som gjennomfører et søk etter noe vi gir informasjon om gjennom våre enkeltsider.
Happy Forms:
Fra tid til annen vil du også kunne finne enkeltsider på Urtjenesten.no som inneholder et innsendingsskjema gjennom tjenesten Happy Forms. I tillegg til kontaktskjemaet kan dette kan for eksempel være oppmelding til vårt nyhetsbrev, eller for den saks skyld en konkurranse. Vi vil som regel bare be deg om navn og mailadresse for å kunne komme i kontakt med deg.
Urtjenesten.no behandler denne informasjonen konfidensielt, og vil aldri bruke den til andre formål enn det spesifikke du har gitt denne informasjonen for. Det betyr for eksempel at vi aldri vil sende deg et nyhetsbrev eller lignende fordi du har meldt deg opp til en konkurranse. Informasjonen du gir til oss gjennom Happy Forms kan slettes når som helst ved å ta kontakt direkte med oss.
Microsoft Clarity:
Gjennom programmet Microsoft Clarity gjør vi registreringer som viser oss hvordan brukerne bruker siden, selvsagt uten å kunne identifiser deg. Dette programmet viser hvor brukeren klikker og scroller, i tillegg til å vise statistikk som er lik den man ser gjennom Google Analytics.